Aktuální informace

Plán na další dny, týdny, měsíce?

Zadání již budu zveřejňovat pouze v Classroomu.

V pondělním videosetkání vždy můžeme probrat případné nejasnosti.

Plán na týden od 30. 3. do 3. 4. 2020

Záměrně nerozepisuji učivo na jednotlivé dny – využijme toho, že nemáme rozvrh a každý může pracovat svým tempem a podle toho, do čeho se mu právě nyní chce. Než se do úkolu pustíte, raději se sem znovu podívejte, protože občas něco nového doplním podle měnící se situace. Pokud je zde termín, je nutné jej dodržet. 

Neveselá rekapitulace Sciotestů z minulého týdne:

Mnohoúhleníky: 1. pokus absolvovalo 18 z 24, 2. pokus 4. 

Přímá a nepřímá úměrnost: 1. pokus 16, 2. pokus 2.

Tak nevím ... Buď jste si vše špatně naplánovali, nebo jsem to špatně zadala.

Z výše uvedeného plynou následující úkoly:

1. Kdo nesplnil, dodělá SCIO testy - druhé pokusy v pondělí zpřístupním všem. Tentokrát už nestačí test jenom vyplnit, ale je třeba mi poslat vaše výpočty všech 8 (16) příkladů (fotka na WhatsApp) i když třeba nebudou správné. Pište čitelně s číslem úlohy. Potřebuji zjistit, kde je problém, abych dále přizpůsobit výuku. Termín: neděle 5. 4. 2020.

2. Vyřešte úlohu: "Muž vejde do obchodu a z pokladny ukradne 1000 Kč. Následně si vybere zboží v hodnotě 700 Kč a zaplatí prodejci ukradenou tisícíkorunou. Prodavač mu vrátí 300 Kč. Jaká tedy byla celková ztráta prodávajícího?" Odpověď se slovním zdůvodněním pošlete do pátku 3. 4. 2020.

3. Někteří máte splněno. Abyste se nenudili, v odkazech máte hlavolam (je hned první). Můžete ho zkusit vyřešit, a pokud se vám to povede, sepište plán jízd a pošlete. Termín 1. 9. 2020.

On-line konzultace

Potřebujeme si domluvit čas konzultací. Vyplňte co nejdříve krátký dotazník - zde. UKONČENO. Závěr v učebně.

Učebna

Dnes 31.3.2020 se přesouváme do učebny. Kód vám pošlu na WhatsApp. První pomoc zde.

Plán na týden od 23. do 27. 3. 2020

Milé děti, záměrně nerozepisuji učivo na jednotlivé dny – využijme toho, že nemáme rozvrh a každý může pracovat svým tempem a podle toho, do čeho se mu právě nyní chce. Pokud je zde ale termín, je nutné jej dodržet. Než se do úkolu pustíte, raději se sem znovu podívejte, protože občas něco nového doplním podle měnící se situace.

Tento týden budete mít tři úkoly:

1. Dlouho jsme nic netipovali (u některých s výjimkou klokana) – sportovní turnaje se nekonají, odhadovat nemáme co. Tvým úkolem bude skutečný odhad, protože odpověď na otázku, kterou ti položím, v současnosti NIKDO nezná. Není to ale žádná soutěž. Aby však byly podmínky pro všechny stejné, je třeba dotazník vyplnit nejpozději během pondělního dopoledne, čím dříve, tím lépe. A jaká je tedy otázka? Klikni na https://forms.gle/UVE79PYrWAyyC918A PS: Rodiče, pokud chcete, můžete si tipnout i Vy, čistě soukromě. UKONČENO. Mrzí mě, že Vás tipovalo jen 11. A jak to dopadlo?

2. Dáš si 2 krátké SCIO testy - jeden z aritmetiky a jeden z geometrie. Výhodou je, že nemusíš nic posílat – tvé výsledky uvidím stejně, jako je uvidíš i ty. A právě o to jde. Jelikož se Ti po absolvování testu zobrazí vyhodnocení a správná řešení, bude postup následující. Test pojmeme jako „učící“ test. Absolvuješ jej s plným nasazením a teprve poté přijde ta nejdůležitější fáze – analýza (rozbor) chyb. Budeš se poctivě snažit zjistit (na internetu, od spolužáků atd.), proč je správné řešení právě toto. A jak zjistím, že jsi to udělal/a? Snadno. Každý test má dva pokusy. Pokud se někomu nepovede napoprvé, zpřístupním mu druhý pokus a výsledek poctivé práce by se měl ukázat. Testy Ti zpřístupním v pondělí, zašlu Ti na WhatsApp osobní přístupový kód. Termín - do konce týdne.

3. Vzhledem k tomu, že úkoly 1 a 2 by ti měly zabrat tak 1 minutu a 2 x 20 minut (spíš méně), využuj případný čas na pomoc svým rodičům. Čti v aktualitách u páťáků.

Také bych chtěla pro týdny příští začít používat ClassRoom, abychom se mohli případně i slyšet a vidět. K tomu je třeba, abyste si založili adresu na gmailu. Jak? Poraďte se ve skupině, někdo už nejspíš gmail má.

Mimořádné opatření

Vzhledem k vládou vydanému opatření o omezení volného pobytu obyvatel, zavření hřišť, vycházky pouze v rámci rodiny atd. vzniká akutní potřeba komunikovat i mimo oblast výuky. Vydávám tedy toto OPATŘENÍ: S platností od 19. 3. 2020 až do odvolání nebudou v době od 12 do 13 hodin platit na WhatsAppu pravidla bodu 1 a 2. Pravidlo 3 zůstává v platnosti. Po tuto dobu bude vyučující odpovídat na  dotazy ohledně výuky pouze soukromě, ne ve skupině, takže nikdo nemusí mát strach, že o něco přijde. Pro ty, kdo komunikační potřebu nemají, se doporučuje vypnout v této době upozornění všeho typu a připojit se opět ve 13 hodin. Opatření nabývá účinnosti okamžitě. v. r. Eva Bomerová

PS: A teď jsem zvědavá, kdo z Vás si to bude umět přeložit do "lidštiny" ....

Pravidla on-line komunikace

Pravidla komunikace ve skupině Matematika doma:

0. Základní

Chci-li poradit, píšu do skupiny (veřejně) a chci-li něco odevzdat, píšu přímo paní učitelce (tedy soukromě).

1. Druhy zpráv

Píšeme jenom, když někomu pomáháme, nebo něco nevíme.

Nepíšeme věci, které se netýkají tématu skupiny.

2. Pomoc

Píšeme o pomoc, až když si opravdu nevíme rady (nezneužíváme pomoci ostatních).

Neignorujeme kamarády, kteří potřebují pomoc.

Nikomu se nevysmíváme, když nebude něco vědět.

Nebojíme se zeptat.

3. Pravopis

Čteme po sobě své zprávy před odesláním.

Píšeme srozumitelně a spisovně.

4. Čas

Nepíšeme do pozdních hodin, píšeme jen v daném čase. (EB: stanovuji čas 9 – 18 hodin)

Budeme v obraze, ale nebudeme na mobile celý den.

Plán na týden od 16. do 20. 3. 2020 - matematika 7. A

Komunikace: Založili jsme skupinu Matematika doma (děkuji za pomoc Mikimu), která nám umožní komunikaci podobnou jako ve třídě. Pokud bude mít někdo problém s prací, osloví skupinu a ostatní mu jej pomohou vyřešit. Pokud se to nepovede, zasáhnu já. Vy mi budete posílat své práce (foto) podle požadavků, já je budu evidovat, vyhodnocovat, komentovat. Prosím ty z Vás,  kdo  WhatsApp zatím nemají, aby mi napsali SMS nebo e-mail a domluvíme se. 

Pravidlo: Chci-li poradit, píšu do skupiny (veřejně) a chci-li něco odevzdat, píšu přímo paní učitelce (tedy soukromě).

Test funkčnosti:  V minulém týdnu jste měli vyřešit úlohy ze tří stran učebnice (ty, které zvládnete). Napište mi na WhatsApp (kdo nemá, tak na email, SMS),  která strana Vám dělala největší problémy. Zprávy od Vás očekávám do pondělí 16. 3. 2020 16 hodin.

 

Záměrně nerozepisuji učivo na jednotlivé dny – využijme toho, že nemáme rozvrh a každý může pracovat svým tempem a podle toho, do čeho se mu právě nyní chce. Pokud je zde ale termín, je nutné jej dodržet.

1. Na https://www.matika.in/cs/ zvol 7. ročník a vyřeš Sčítání, odčítání a násobení zlomků. Zkus přijít na to, jak dělíme zlomky (dělení zlomků). Pak přejdi na Záhadné rovnice a Slovní úlohy. Je důležité pracovat tak, jak to děláme ve škole. Tedy důkladně projít to, co jsi měl(a) špatně, případně, co jsi tipoval(a) a přijít na to, proč je výsledek právě takový. Pokud si s něčím nebudeš vědět rady, na WhatsAppu Ti jistě někdo poradí. Nemusíš řešit vše najednou, ale až budeš mít hotovo vše, napiš mi, jak se Ti dařilo a s čím jsi měl(a) největší problémy. Do čtvrtka 18.00.

2. Začali jsme pracovat s poměry.

Spusť TOTO a postupuj podle pokynů včetně shlédnutí videí.

Pokud všemu rozumíš, přejdi na TOTO a opět postupuj podle pokynů.

Pokud nerozumíš, zkus vyhledat pomoc (u spolužáků na WhatsAppu, na internetu, u mě).

3. V pátek 20. 3. se měl psát Klokan. Vzhledem k okolnostem byl odložen, my si ho ale dáme. Starší ročník – 2006, kategorie Benjamín. Najdeš ho v levém Menu nebo ZDE. Buď si úlohy můžeš předem vytisknout (doporučuji), nebo je řešit přímo. V pátek v 9 hodin zasedni ke stolu, zajisti, aby tě nikdo nerušil, vezmi si papír a tužku a počítej jako o život. Odpovědi zapisuj na papír (1A, 2B….). Přesně v 10.00 odlož tužku, pak vyfoť odpovědi (abys je nemusel(a) přepisovat) a pošli na WhatsApp – opět přímo, ne do skupiny. Večer Vám všem napíšu, jak jste dopadli. Vítězem je každý, kdo si dokáže celých 60 minut lámat hlavu.

Pozdrav

Všem mým studentům a studentkám z tohoto roku i let předchozích přeji hodně štěstí v dalším studiu.

Ať se Vám daří, nenechte se nikým a ničím odradit od svých vlastních cílů. Když bude třeba, pište.

Tak nevím ...

Požadavky k zápočtu za praxi k dnešnímu dni (14.1.2014)  dosud nesplniljen:

RM !

S BB a JK počítám 15.1.2014.

Požadavky k uznání praxe

Takřka od nikoho jsem dosud neobdržela reflexe hodin. Zašlete co nejdříve na bomerova@atlas.cz.

Matematický klokan 2013 - výsledky

Naleznete zde anonymní výsledky kategorie Benjamín. Své umístění poznáte podle počtu Vámi dosažených bodů.

Celkem se našlo 32 odvážlivců.

PřílohaVelikost
klokan_2013_výsledky_fakulta_anonym.xls72.5 KB