Krokovadlo na lavici to byl tedy oříšek! Nejprve to byly různé papírové metry, potom papírová číselná osa přilepená širokou izolepou. Jenomže jak děti šoupají po lavici sešity a učebnicemi, po půl roce už nevypadala nejlépe a pravidelně jsem přípravný týden trávila čištěním lavic a lepením os nových. Opět vyhrála laminovačka. Nyní osu vytisknu na A3, zalaminuji a nalepím oboustrannou lepící páskou (nemusí být po celé délce, já dávám tak třícentimetrové kousky na kraj a doprostřed - abych se doplatila). Vydržela tři roky. Nyní budu lepit osy nové pro nové třeťáky. S čísly nebo bez čísel? Jelikož jsem u nás na Dědině dlouho učila Hejného metodou jediná a přebírám děti ve třetí třídě, s krokováním stejně jako s ostatními prostředími jsme začínali. Proto jsem dala i na lavice klasické krokovadlo bez čísel a na něm děti krokovaly (panáčky z Kinder vajíček). Když přišly Schody, lihovým fixem jsme dopsali nulu (kterou dosud děti používaly jako start) a kladná čísla. Když jsme se dostali do čísel záporných, dopsali jsme záporná čísla bez minus. Jakmile někdo přišel s tím, že místo červená jednička můžeme říkat minus jedna, slavnostně si děti dopsaly před červená čísla znaménko mínus. V letošním školním roce (2016/17) budu mít díky kolegyni konečně děti, které se učily Hejného metodou již v první a druhé třídě a krokování mají tedy již zavedeno. Proto letos již použiji rovnou osu s čísly.
2018: Během praxe jsem začala mít potřebu i krokovacího pásu na tabuli, takže přikládám. Stačí zalaminovat, nastříhat, slepit izolepou a na rubovou stranu nalepit čtverečky magnetiské pásky. V dalším souboru naleznete i "panáčky" na krokování. Pokud slepíte dva k sobě a na tričko dáte magnetický čtvereček, budou umět i čelem vzad. |
|||