Plán na týden od 23. do 27. 3. 2020

Milí rodiče, pokud Vaše dítko nemá přístup k počítači (u babičky ap.) a na telefonu nejdou stránky spustit, opravdu se nic neděje, projde si to někdy jindy. Teď jsou důležitější věci, například se nezbláznit.

Milé děti, záměrně nerozepisuji učivo na jednotlivé dny – využijme toho, že nemáme rozvrh a každý může pracovat svým tempem a podle toho, do čeho se mu právě nyní chce. Pokud je zde ale termín, je nutné jej dodržet. Než se do úkolu pustíte, raději se sem znovu podívejte, protože občas něco nového doplním podle měnící se situace.

Průřezově všemi předměty

Na tento týden (a všechny příští) zadávám těm, kteří to ještě nedělají, ten nejdůležitější úkol:

Pomoz svým rodičům – ukliď, zalij květiny, umyj nádobí, dojdi s košem (v roušce), připrav snídani. Pokud máš, zabav svého mladšího sourozence – zahraj si s ním hru, přečti mu pohádku, najdi hezký film atd.

Pokud rodiče pracují z domova, nezapomeň, že nejvíce jim pomůžeš, když jim dopřeješ klid na práci. Nevyrušuj je otázkami typu „Co bude k večeři?“, „Jaké se píše i/y“, „Proč …….. ?, Kdy ……… ?  Jak ……… ?“ – tečky si jistě  doplníš sám/sama.

Pokud rodiče chodí do práce, vymysli něco milého, čím je po jejich příchodu potěšíš.

Český jazyk, matematika

Dáš si 2 krátké SCIO testy - jeden z Čj, jeden z M. Výhodou je, že nemusíš nic posílat – tvé výsledky uvidím stejně, jako je uvidíš i ty. A právě o to jde. Jelikož se Ti po absolvování testu zobrazí vyhodnocení a správná řešení, bude postup následující. Test pojmeme jako „učící“ test. Absolvuješ jej s plným nasazením a teprve poté přijde ta nejdůležitější fáze – analýza (rozbor) chyb. Budeš se poctivě snažit zjistit (na internetu, od spolužáků atd.), proč je správné řešení právě toto. A jak zjistím, že jsi to udělal/a? Snadno. Každý test má dva pokusy. Pokud se někomu nepovede napoprvé, zpřístupním mu druhý pokus a výsledek poctivé práce by se měl ukázat. Testy Ti zpřístupním v pondělí, zašlu Ti na WhatsApp osobní přístupový kód. Termín - do konce týdne.

Informatika

1. Dlouho jsme nic netipovali (u některých s výjimkou klokana) – sportovní turnaje se nekonají, odhadovat nemáme co. Tvým úkolem bude skutečný odhad, protože odpověď na otázku, kterou ti položím, v současnosti NIKDO nezná. Není to ale žádná soutěž. Aby však byly podmínky pro všechny stejné, je třeba dotazník vyplnit nejpozději během pondělního dopoledne, čím dříve, tím lépe. A jaká je tedy otázka? Klikni na https://forms.gle/UVE79PYrWAyyC918A PS: Rodiče, pokud chcete, můžete si tipnout i Vy, čistě soukromě. UKONČENO. A jak to dopadlo?

2. Se svolením rodičů si založ adresu na gmailu (kdo už nějakou má, tak nemusí). Nebudeme používat e-mail, ale musíme jej mít, abychom mohli v dalším týdnu začít pracovat v ClassRoomu a mohli se případně  i slyšet a vidět. Pokud nevíš, jak gmail založit, poraď se ve skupině, vím nejméně o čtyřech expertech, kteří účet mají, takže to umí.

Vlastivěda

1. Dokonči a pošli referát. Termín odevzdání posunut na 27. 3. 2020 - na WhatsApp, nebo emailem.

Anglický jazyk (obě skupiny)

Pondělí: Přítomný čas prostý

1. Na zopakování:

https://www.helpforenglish.cz/article/2007012101-pritomny-cas-prosty

2. Interaktivní pracovní listy: procvičování přítomného času prostého 

a) První odkaz: v prvním cvičení máte za úkol vybrat správnou možnost. Ve druhém cvičení musíte správně utvořit otázku i odpověď (se slovesy, která jsou v závorkách) 

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_Simple/Present_Simple_Tense_qe1735hg

b) Druhý odkaz: vašim úkolem je opět vybrat správnou možnost

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_Simple/Present_Simple_hr39728hk

Středa: Malý Princ

1. Přečíst první kapitolu Malého Prince: přečtěte si první kapitolu z Malého Prince a vypište si do slovníčku slovíčka, kterým jste nerozuměli. Pohádka je zjednodušená a pouze v přítomném čase, takže byste to všichni měli zvládnout .

https://www.thelittleprinceinlevels.com/level1/chapter1/?utm_source=article

Pátek: Předložky

1. Interaktivní pracovní list: rozhodněte, zda je věta pravdivá (true) nebo se jedná o lež (false)

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Prepositions_of_place/Prepositions_of_place_rd1522zh

2. Poslech: poslechněte si krátkou nahrávku a vyberte správnou možnost

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Prepositions_of_place/Prepositions_of_place_-_listening_exercise_sf7167cf

3. Přiřazování: přiřaď k obrázku správnou předložku

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Prepositions_of_place/Prepositions_of_place_yk241ll

Pořadí úkolů je opět orientační, pracujte vlastním tempem. Tento týden nic neposíláte. Ti z vás, kteří neposlali úkoly z minulého týdne – doporučuji poslat je co nejdříve.

Pokud byste něčemu nerozuměli nebo potřebujete něco dovysvětlit, napište nám, prosím, na maily nebo WhatsApp.

Přírodověda

V levém Menu - Ke stažení - naleznete zadání přírodovědy – nejprve soubor Prirodoveda_2303.pdf. Pročtěte si zadání, vše tam máte popsáno. Opět nic neposíláte.. Potom soubor Prirodoveda_2503.pdf a Prirodoveda_2503_obrázek.pdf. Pozor, zde je termín 2.4.2020.