Plán na týden od 16. do 20. 3. 2020 - 5.A

Milí rodiče, pokud Vaše dítko nemá přístup k počítači (u babičky ap.) a na telefonu nejdou stránky spustit, opravdu se nic neděje, projde si to někdy jindy. A neděste se, není to tak hrozné, jak to vypadá.

Milé děti, záměrně nerozepisuji učivo na jednotlivé dny – využijme toho, že nemáme rozvrh a každý může pracovat svým tempem a podle toho, do čeho se mu právě nyní chce. Pokud je zde ale termín, je nutné jej dodržet. Než se do úkolu pustíte, raději se sem znovu podívejte, protože občas něco nového doplním podle měnící se situace.

Český jazyk

1. Zformuluj alespoň pět pravidel, která je třeba dodržovat při komunikaci na WhatsAppu (v naší skupině). Že píšeme slušně a pravopisně neuváděj, to budeme považovat za samozřejmé. Toto je nutné, pošli mi do pondělí 18.00.

Za mě toto základní pravidlo: Chci-li poradit, píšu do skupiny (veřejně) a chci-li něco odevzdat, píšu přímo paní učitelce (tedy soukromě).

2. Jdi SEM a vypracuj. I když se ti to povede, dej si Znovu. Všimni si, že v případě chyby máš vysvětlený pravopis. Musíš opravit.

A ještě SEM .

Až si zopakuješ, dej si známkovaný diktát (všechny rody) ZDE. Až ho dokončíš, pošli mi známku, která se ti objevila. Když se ti to nepovede, dej si diktát znovu a pošli tu nejlepší známku. Do pátku.

3. Hodně čti. Pokud by někdo měl nepřekonatelnou touhu zapisovat do čtenářského deníku, v úterý ráno (v 9.00) je nechám na recepci školy. Když půjdeš kolem (např. cestou na hřiště, nebo na nákup), můžeš si ho vzít. Není to povinné! PLATÍ POUZE V PŘÍPADĚ, ŽE NEBUDE VYHLÁŠENA KARANTÉNA - tedy to vyzvednutí deníku, číst budete doufám, o to víc. Aktuaizace: od 16.3. omezen volný pohyb, takže žádná cesta pro deník!!!

Vlastivěda + český jazyk

1. Zpracuj druhý referát, v podobném duchu, jako jsme jej dělali na informatice. Tentokrát to bude o jedné ze sousedních zemí a ručně (ne na počítači). Rozsah A4. Raději opakuji – o zemi obecně (počet obyvatel, krajina, zajímavá místa) a hlavně tvoje zážitky z její návštěvy. Kdo žádnou sousední zemi nenavštívil, nastuduje (web, youtube) a napíše, kam by se chtěl podívat a proč. Internetové zdroje nemusíš opisovat celé, stačí po .cz, .com apod. Termín odevzdání 23. 3. 2020 - poslat foto na WhatsApp.

Matematika

1. Na https://www.matika.in/cs/ zvol 5. ročník a vyřeš Násobilkové obdélníky, Násobilkové obdélníky s neposedy, Indické násobení, Kartičky a Početní operace. Nemusíš vše najednou, ale až budeš mít hotovo vše, napiš mi, jak se Ti dařilo a s čím jsi měl(a) největší problémy. Nepanikař, když nepůjde stránka spustit, tento web bývá někdy přetížen.

2. Opakování římských číslic - projdi si ZDE.

3. V pátek 20. 3. se měl psát Klokan. Vzhledem k okolnostem byl odložen, my si ho ale dáme. Starší ročník – 2006, kategorie Klokánek. Najdeš ho vlevo nebo ZDE. Buď si úlohy můžeš předem vytisknout (doporučuji), nebo je řešit přímo. V pátek v 9 hodin zasedni ke stolu, zařiď, ať tě nikdo neruší, vezmi si papír a tužku a počítej jako o život. Odpovědi zapisuj na papír (1A, 2B….). Přesně v 10.00 odlož tužku, pak vyfoť odpovědi (abys je nemusel(a) přepisovat) a pošli na WhatsApp – opět přímo, ne do skupiny. Večer Vám každému sólo napíšu, jak jste dopadli. Vítězem je každý, kdo si celých 60 minut dokáže lámet hlavu.

Anglický jazyk (obě skupiny)

Pondělí:

1. Na tomto odkazu je krátký příběh. Vašim úkolem je si příběh přečíst a písemně shrnout, co jste se dočetli. Shrnutí příběhu napište česky, kdo si troufne, může zkusit anglicky :) (používejte ale jen přítomný čas a jednoduché krátké věty, které jste schopni vytvořit sami). Pokud nebudete nějakému slovíčku rozumět, použijte slovník nebo online překladač.

Středa:

1. Cvičení s "can/can't", včetně správného řešení. To berte jako nástroj kontroly, ne nápovědy ;-) https://www.slideshare.net/wgarciamontero/can-or-cant-esl-worksheet-with-animals-vocabulary-for-kids a  https://www.englishwsheets.com/ability-inability-5.html

2. Doplňovačky na trénink spellingu, včetně správného řešení. Opět, řešení berte jako nástroj kontroly, ne nápovědy ;-) https://www.englishwsheets.com/places-house-5.html

3. Opakování slovesa to be: https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/grammar/present-simple-tense/present-simple-verb-be/97786 

Pátek:

1. "Daily Routines." V tomto cvičení doplňte správný tvar slovesa a hodinám na obrázcích dokreslete ručičky podle času uvedeného ve větě - https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/time/daily-routines-and-hours/92330

2. Vaším druhým úkolem bude vybrat si jednoho člena rodiny a popsat (anglicky) jeho/její den. Jeho/její den popište stejným způsobem, jako jste popisovali svůj den, když jsme probírali téma Daily Routines. Například: My sister's name is Clara. She gets up at ........., She has breakfast at .........., She walks our dog and then ..... Napište alespoň 10 vět.

Odevzdání:

Shrnutí pohádky (úkol - pondělí) a popis dne (pátek, úkol 2) napište do jednoho wordového dokumentu. Tento dokument nám pošlete nejpozději do pátku 20. 3. do 18:00 na maily - skupina p. uč. Andové posílá mail na adresu: lena.andova@centrum.cz, skupina p. uč. Mrkusové na mrkumi@seznam.cz. Pokud by někdo neměl možnost poslat mail, může tyto dva úkoly vypracovat do sešitu, vyfotit a poslat přes What's up: p. uč. Andová +420 720 401 611, p. uč. Mrkusová +420 603 784 768.

Ostatní úkoly na tento týden neodevzdáváte, pouze je doma vypracujete. Úkoly máte sice rozvržené podle rozvrhu na jednotlivé dny, ale můžete si je samozřejmě vypracovávat podle sebe vlastním tempem :). Pokud je to možné, nechte si materiály vytisknout rodiči, testy vyplňte na vytištěné listy. Pokud tuto možnost nemáte, odpovědi napište do školního sešitu;  zde pak uveďte "Příprava Aj 12/2020" a u každého testu vždy nadepište zadání (nadpis). Obě paní učitelky jsou připraveny vám pomoci i osobní konzultací. Pokud byste o ni měli zájem, napište jim na maily (výše), nebo na What's up a domluvíte se.

Přírodověda

V levém Menu - Ke stažení - naleznete zadání přírodovědy + další dva soubory, které jsou součástí. Pročtěte si zadání, vše tam máte popsáno. Nic neposíláte.