2010/2011

Letos jsme vyrazili na školu v přírodě do Krkonoš. Na osm dnů byl naším přechodným domovem hotel Jasmín ve Vítkovicích.

Další informace o hotelu naleznete zde.

Sobota 7. 5. 2011

Dojeli jsme v pořádku. Ubytovali jsme se, pojedli oběd a vyšli na obhlídku okolí. Nejdříve jsme se koulovali, potom jsme se koupali v bazénu.

Deník: "Ráno jsme vyjeli. Jeli jsme 2 hodiny. V autobusu jsme hráli hru. se Semim jsme měli 74 bodů. Když jsme přijeli, tak jsme se šli kouknout po okolí. Šli jsme na pole (sjezdovka). Na poli jsme hráli molekuly. Potom jsme šli lesem do hotelu.  V hotelu jsme si dali oběd. K obědu byly knedlíky, špenát a maso. Po obědě jsme si vybalili věci. Když jsme si vybalili, šli jsme na procházku. Když jsem se vrátili, šli jsme hrát ping-pong. Potom jsme šli do bazénu, byla strašná zima  (ale vůbec nám to nevadilo).  Pak jsme šli číst. Četli jsme Školník Kulda je jednička. Po čtení jsme šli spát."

Lukáš S.

Neděle 8. 5. 2011

Ráno jsme se po vydatné snídani stali na dvě hodiny indiánskými kmeny, vytvářeli a luštili šifry po vzoru Navajů. Následně jsme prošli celou základní docházkou od 1. až po 9. třídu. Po obědě jsme se vydali na prohlídku farmy s chovem huculů, kde bylo úžasné hřiště vytvářené mladými výtvarníky a to nás zaujalo více než koně. Užili jsme si to. Večer jsme opět plavali, Pak nám Bára četla. Rozehráli jsme turnaj ve stolním tenisu, fotbal - prostě máme toho moc.

Deník: "Ráno jsme vstali, ustlali jsme si postele a vyčistili si zuby. V 7:30 jsem šel na rozcvičku a pak jsme hráli hru Kód Navajo, kdy jsme museli vymyslet náš kód, napsat zprávu, a pak jsme museli vyluštit kód jiné skupiny. Potom jsem šli na svačinu a po svačině jsme šli hrát další hru Povinná školní docházka, kdy jsme šli s papírem a chodili po fáborcích a hledali jsme papíry, kde byly různé otázky. Po této hře jsme šli na oběd a po obědě jsme šli na pokoj, protože byl polední klid. Potom jsme šli na Janovu horu, kde bylo veliké hřiště, kde jsme byli asi hodinu a pak jsme šli zpátky a byla večeře. Po večeři jsme šli plavat a voda byla hrozně studená. Pak jsme se šli koukat na Superstár a pak jsme šli spát."

Marek

Pondělí 9.5.2011

Ráno jsme se učili a když nás to už nebavilo, šli jsme hrát přehazovanou. Po obědě jsme se chvíli uklidňovali a pak jsme šli stavět domečky  do  lesa. Následovalo sjezdovkové pexeso a zasloužená večeře. Do bazénu jsme tentokrát nešli po třídách, ale všichni společně, protože  následovaly vodní hrátky, tentokrát na body. Večer šli někteři na čtení, jiní usnuli dříve než byla večerka.

Deník: "Dnes ráno jsem se probudila první. Upravili jsme se a hned potom jsme šli na rozcvičku a po na snídani. Po snídani jsme šli na učení. Po učení rychle na přehazovanou. Byla jsem v týmu s holkami Bárou, Jájou, Áďou, Lenkou a Nelou. Bylo to super, i když jsme každý zápas prohrály, alespoň jsme si zahrály. Ale kluci nám to vyhráli. Potom jsme šli na oběd. Následoval polední klid.Na chvíli jsme se přesunuli do lesa na stavění domečků. Postavili jsme domeček, kde bydlel starosta mravenec a zanedlouho i slečna mravencová s malými mravenečky. Po jedné hodině jsme se vrátili k hotelu. A paní učitelka řekla - jen napít a hned ven. Mě se nechtělo, ale musela jsem. Hráli jsme další hru, která byla dobrá - hledání pexesa. Byli jsme poslední, ale co na tom! Stejně jsme si to užili! Po téhle super hře jsme se vrátili do hotelu a pak hned na večeři. Po večeři jsme šli do bazénu úplně všichni, voda mi tentokrát připadala velmi studená. Hráli jsme tam hru hledání ampulí. Paní učitelka nás rozdělila do čtyřech družstev. Každé družstvo mělo jinou barvu. Ve vodě plavaly ampule a v každé ampuli byly papírky s barvou družstva. A za úkol bylo nasbírat co nejvíce svých ampulí. Další úkol byl vyndat papírky, na každém papírku bylo jedno slovo, a poskládat ze všech papírků větu. Někteří hráli ještě další hru, ale ne, protože mě byla zima. Ta hra byla taková, že do všech ampulí dal pan učitel kámen, aby se ampule potopila a děti ji vylovily. Ale když se závodilo, kdo doplave nejdál pod vodou, přeplavaljsem skoro celý bazén (17 metrů), jenom čtyři děti byly lepší. Po plavání jsme šli do pokoje. Pak paní učitelka řekla, že čtení nebude, ale řekla, že klidně budu číst a nakonec jsme poprosili Báru a ta nám četla. Po čtení jsem usnula jako první."

Nikol

Úterý  10. 5. 2011

Ráno jsme se opět učili a potom jsme odehráli další zápasy v přehazované - dokázali jsme sestavit šest družstev! Po poledním klidu jsme navštívili prodejní výstavu dřevěných hraček ve Vítkovicích. Bylo velké vedro, takže jsme po příchodu šli hned do bazénu. Koupali jsme se a vyhřívali na terase. Večer jsme odehráli zbývající zápasy v přehazované.

Deník: "Ráno jsme vstali a šli jsme na snídani, ale ještě před snídaní jsme se rozcvičili. Na rozcvičku chodíme každý den, děláme pět cviků . Po snídani jsme se učili a  paní učitelka nám řekla, že bude nějaká disciplína jen pro odvážné a také nám řekla, že ona do té disciplíny nejde. Hned jak jsme se přestali učit, šli jsme hrát přehazovanou. Prohráli jsme proti třeťákům a pak už jsme jenom fandili. Odpoledne jsme šli na oběd a po obědě na výlet do krámku s dřevěnými hračkami. Když jsme se vrátili, museli jsme dohrát turnaj v přehazované, ale hned po výletu jsme nejdřív šli do bazénu a vyhřívali jsme se na terase. Po přehazované byla večeře. Když jsme se navečeřeli, šli jsme na čtení. Na čtení nás paní učitelka zapisovala do té hrozné disciplíny. Potom jsme šli spát."

Nela

Středa  11.  5. 2011

Po výuce jsme se připravovali na zítřejší vystoupení, hráli stolní tenis nebo běhali na hřišti. Po obědě jsme jeli autobusem do Jilemnice a navštívili tam Krkonošské muzeum, zhlédli expozici historie lyžařství a čokolády. Prošli jsme se Zvědavou uličkou a po náměstí. Vrátili jsme se na večeři (stihli jsme poslední třetinu hokeje) a šli plavat. Večer jsme opět nacvičovali.

Deník: "Ráno jsem se probudila druhá z pokoje. Po snídani jsme se učili matematiku a pak jsme měli volno. Oběd byl dříve, abychom stihli autobus do Jilemnice. Když jsme přijeli do města, šli jsme do Krkonošského muzea, muzea lyží a čokolády. Potom jsme šli na náměstí a rozešli jsme se. My jsme šli nejdříve na zmrzlinu, do papírnictví a do cukrárny. Po hodině jsme se sešli na náměstí a jeli do hotelu na večeři. Po večeři, ten, kdo chtěl, mohl jít do bazénu. A ten, kdo nechtěl, nemusel. Potom jsme si nacvičovali na vystoupení, ale nám to moc nešlo. Po nacvičování jsme si chvilku povídali a potom šli spát.

Lenka

Čtvrtek 12. 5. 2011

Po výuce jsme dolaďovali vystoupení, byli na hřišti, hráli stolní tenis a mezitím se stihli ještě hádat a zase udobřovat.  Před obědem si někteří šli zaplavat, protože po obědě nás čekal výstup na 14 osmitisícovek. Všech pět expedicí přežilo bez nehod. Poté následovala dlouho  očekávaná soutěž jenom pro ty nejodvážnější z nejodvážnějších. I tentokrát všichni přežili ve zdraví. Po večeři se všichni zúčastnili soutěže Vítkovice mají talent a famózní čtveřice vítězů a jejich tanec předurčily další program. Byla diskotéka (protože pršelo, buřty zůstaly pečlivě uloženy v lednici a táborák byl odložen na zítra).

Deník: "Ráno jsme šli na snídani a po snídani na vyučování. Po vyučování jsme šli do pokoje a v pokoji jsme nacvičovali na superstar. Po nacvičování jsme šli na oběd. Po odpoledním klidu jsme měli jít na hřiště. Paní učitelka nám řekla, že se máme držet provazu a kdo se pustí, tak má jeho skupina minus bod. Šli jsme od hotelu Jasmín lesem do kopce. Došli jsme na sjezdovku a dole byli učitelé, tak jsme k nim došli. Vysvětlili nám pravidla hry. Ta pravidla byla taková, že budeme běhat  a musíme doběhnout na jakoby horu, kde byli praporky. Potom jsme hledali zásoby a to byly bonbóny. Potom jsme šli nazpátek do hotelu Jasmín. Odvážlivci museli sníst bochník chleba ve skupinách. A vítěz dostal bochník chleba! Potom byla večeře a po večeři superstar. Někdy to bylo srandovní. Kdo chtěl, mohl jít ještě na diskotéku. Po diskotéce jsme šli spát."

Anežka

Pátek 13. 5. 2011

Zase jsme se po snídani učili. Dohrával se turnaj ve stolním  tenisu, dvakrát jsme byli v bazénu a čekali na hokej. Mohutně jsme fandili, ale nepomohlo to. Tak jsme šli raději připravit dřevo na táborák a poseděli jsme do tmy.

Deník: "Ráno jsem vstala, umyla se, učesala se, oblékla a šla na rozcvičku. Ale přišla jsem pozdě, takže jsem se vrátila na pokoj. Byla snídaně. Po snídani jsme byli na pokoji a hráli hry. Paní učitelka říkala, že kdo chce, může do bazénu. Já chtěla jít, ale nemohla jsem najít boty. Když jsem je našla, ztratila jsem ručník. Když jsem ho našla, bylo už pozdě. Byli jsme na pokoji do oběda. Nepamatuji se, co bylo k obědu. Po obědě byl polední klid. Paní učitelka znovu řekla, že kdo chce, může jít znovu do bazénu. Tentokrát jsem to stihla! Po bazénu jsem šla do sprchy a pak jsem byla na pokoji do večeře. Po večeři jsme se teple oblékli a šli k ohništi. Tam bylo vyhlášení a táborák. Opekla jsem dvě patky chleba a rozdělila se o ně. Zazpívali jsme si a šli po nějaké době spát."

Markéta

Sobota 14. 5. 2011

Je devět hodin, máme sbaleno a čekáme na hřišti na autobus. Odjíždíme ve dvanáct hodin. V Praze budeme kolem půl třetí. Už se moc těšíme domů.